۲ بسته سرمایه‌گذاری در سی‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی رونمایی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: برای نخستین بار ۲ بسته صنایع‌دستی در مازندران تدوین و در سومین روز سی و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی تهران معرفی شد و به زودی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، حسین ایزدی جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ گفت: یکی از برنامه‌های ما در سی‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی رایزنی با سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به حوزه صنایع‌دستی است که برای کسب نتایج بهتر در این رایزنی‌ها و با هدف کمک به افزایش تولید و فروش محصولات هنرمندان صنایع‌دستی استان با فعالیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، ۲ بسته سرمایه‌گذاری صنایع‌دستی این استان تهیه و امروز در سومین روز نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی با حضور رئیس دفتر وزیر میراث فرهنگی رونمایی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: این نخستین بار است که بسته‌های سرمایه‌گذاری صنایع‌دستی این استان تهیه و به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: محور این بسته‌های سرمایه‌گذاری در گام نخست تقویت خانه‌های صنایع‌دستی استان است. بر همین اساس نیز امروز بسته سرمایه‌گذاری توسعه‌ خانه صنایع‌دستی آلاشت سوادکوه و خانه صنایع‌دستی روستای اروست از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری رونمایی شد که این بسته‌ها به زودی با انتشار روی سایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در دسترس همه قرار می‌گیرد.

ایزدی هدف از تهیه این بسته‌های سرمایه‌گذاری صنایع‌دستی را توسعه مشارکتی خانه‌ها و کارگاه‌های صنایع‌دستی استان و تقویت بازار این محصولات در کشور و بازارهای خارجی بیان کرد و افزود: به طور معمول سرمایه‌گذاری‌ها در ۲ بخش «ایجادی» و «توسعه‌ای» انجام می‌شوند. در سرمایه‌گذاری توسعه‌ای که برای بسته‌های سرمایه‌گذاری صنایع‌دستی استان در نظر گرفته شد، سرمایه‌گذار با بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی که وجود دارد به توسعه وضع موجود کمک می‌کند و با افزایش تولید علاوه بر رشد درآمد هنرمندان صنایع‌دستی، خودش نیز به درآمد می‌رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی ما در استان برای فروش محصولات‌شان با مشکل مواجه هستند. در این بسته‌های سرمایه‌گذاری نیز هدف همین است که بخش خصوصی با اجرای طرح‌های مناسب برای کاهش هزینه تولید و افزایش عرضه محصول در بازار، هم به تقویت هنرمندان برای تولید بیشتر کمک کند و هم به سودآوری مناسبی برسد.

او از در حال مطالعه بودن چند فرصت سرمایه‌گذاری دیگر بخش صنایع‌دستی مازندران نیز خبر داد و گفت: مراحل مطالعه ۲ خانه صنایع‌دستی و ۲ کارگاه صنایع‌دستی مازندران نیز در حال انجام است که پس از بررسی و نهایی شدن، این بسته‌ها نیز در اختیار علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع‌دستی قرار می‌گیرد.

مازندران امسال با شعار «آفرینش سحرانگیز در کهن‌دیار سبز» در سی‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی تهران حضور یافته و ۲ شهر و ۲ روستای ملی صنایع‌دستی این استان حضوری محوری و شاخص در سالن نمایشگاهی مازندران دارند. در این نمایشگاه علاوه بر عرضه و شناساندن جاجیم آلاشت، گلیچ بهشهر، حصیر درزی‌کلا و سفال سلیم‌آباد، تولید این محصولات نیز به صورت کارگاهی توسط هنرمندان انجام می‌شود.

سی‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی تهران با شعار «شهر و روستا، محور وفاق برای توسعه اقتصاد هویت‌بنیان» از ۲۳ آبان آغاز شد و تا ۲۶ آبان هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ در سالن‌های ۷، ۸، ۹، ۱۰ و ۲۷ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403082601815
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha